Ադրբեջանը սպառնացել է ՌԴ-ին հարաբերությունների վատթարացումով՝ Գրոզնիում խոցված ինքնաթիռի ֆոնին

«Ազերբայջան էրիլայնս» (Azerbaijan Arilines, AZAL) ավիաընկերության Embraer 190 ինքնաթիռը, որը թռչում էր Բաքվից Գրոզնի, փոխել է ուղղությունը դեպի Ակտաու և կործանվել է ռուսական հակաօդային պաշտպանության համակարգի հարվածի հետևանքով, ասել է Ադրբեջանի Մեջլիսի միջազգային հարցերով հանձնաժողովի անդամ Ռասիմ Մուսաբեկովը։ «Ինքնաթիռը խոցվել է Ռուսաստանի տարածքում՝ Գրոզնիի երկնքում, և դա անհնար է հերքել», – Turan-ին տված հարցազրույցում ասել է պատգամավորը։

Մուսամբեկովը մեղադրել է Ռուսաստանի իշխանություններին անադեկվատության մեջ՝ նշելով, որ նրանք օգտագործում են լրատվամիջոցները՝ մաքրելու իրենց հետքերը՝ ներողություն խնդրելու և մեղավորներին պատժելու փոխարեն։ «Նրանք, ովքեր դա արել են, պետք է պատասխանատվության ենթարկվեն, մարդկանց մահերի և վիրավորների համար պետք է փոխհատուցում տրվի։ Եթե ​​դա տեղի չունենա, ապա հարաբերությունները, բնականաբար, կտեղափոխվեն այլ հարթություն»,- զգուշացրել է պատգամավորը։

Ռուսական դաշնային հեռուստաալիքները թաքցրել են տեղեկությունն այն մասին, որ Ղազախստանում կործանվելուց առաջ ինքնաթիռը գնդակոծվել է ռուսական հակաօդային պաշտպանության կողմից, որը հետ էր մղում անօդաչու թռչող սարքի հարձակումը Չեչնիայի վրա։ Ինքնաթիռում եղել է 67 մարդ, նրանցից 38-ը մահացել է։ Քարոզչությունը տարածում է այն վարկածը, որ ինքնաթիռը բախվել է թռչուններին, ինչը հանգեցրել է շարժիչների վնասման՝ հետագա կառավարման կորստի, ինչպես նաև օդանավում գտնվող թթվածնի բաքի պայթյունի։ Մինչդեռ ողջ մնացած ուղևորները պատմում են, որ ինքնաթիռը երեք անգամ փորձել է վայրէջք կատարել Գրոզնիում, իսկ վերջինի ժամանակ պայթյուն է որոտացել, և այն որոտացել է սրահից դուրս։ Ինքնաթիռի պոչում հայտնաբերվել են նաև բեկորներից կամ զենիթային հրթիռի վնասող տարրերի հետքերի նման անցքեր։

Հինգշաբթի օրը Ադրբեջանի կառավարության արևմտյան լրատվամիջոցների աղբյուրները, որոնք ծանոթ են հետաքննությանը, հաստատել են, որ աղետի պատճառը ռուսական զենիթահրթիռն է, որն արձակվել է «Պանցիր-Ս» հակաօդային պաշտպանության համակարգից։ Նրանց խոսքով՝ այն պայթել է ինքնաթիռի կողքին, երբ այն փորձում էր վայրէջք կատարել Գրոզնիում։ Միևնույն ժամանակ, օդաչուներին չեն թույլատրել վթարային վայրէջք կատարել մերձակա ռուսական օդանավակայաններում, իսկ օդանավի կապի համակարգը կաթվածահար է եղել էլեկտրոնային պատերազմի պատճառով, ուստի ապակողմնորոշված ​​անձնակազմը ստիպված է եղել փոխել ուղղությունը դեպի Ակտաու, թեև Բաքուն ընդամենը 30 կմ է հեռու: